onsdag 27 januari 2010

Planering

Vad kul med så många kommentarer!! Hoppas att ni fortsätter läsa bloggen o lämna synpunkter! Fast det är väl upp till mig att försöka skriva så intressant att man här hemma i Sverige vill veta vad som händer...

Just nu är mitt huvudbry vilken rutt jag ska ta till England. Det lutar för tillfället åt färjan mellan Esbjerg o Harwich efter en mellanlandning hemma hos pappa i Koholma. Någon som har provat den varianten?

Jens har lovat att göra mig sällskap på resan och tar sen flyget hem när jag kommit i ordning. Himla gulligt!

13 kommentarer:

  1. Den där rutten kanske blir så bra att pappa får öppna B&B för alla resenärer? :-)

    Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Ska du ha hunden med dig, så är det väl bara vissa hamnar som man får anlända till UK vid? Fast det där har du säkert full koll på :-)

    SvaraRadera
  3. Sofia (med ändrade familjefrörhållande) all lycka till dig och den DIN.Från våra två hjärtan till era två...det bästaste bästa ;) Sköt om er och kärleken och var rädda om varann!

    SvaraRadera
  4. Rutten via Koholma måste vara den bästa ;-)

    SvaraRadera
  5. Prövar skicka en hälsning igen!
    Berätta hur den vägen funkar.
    Och så himla lycka till!
    Du kommer att fixa det hur fint som helst - och det finns ju en del bekanta inte så långt borta...
    Bitte

    SvaraRadera
  6. ... precis när åker du?

    SvaraRadera
  7. Lycka till i England! Kan vara krävande att vara veterinär på landsbygden, kan jag dra mig till minnes. Jag skrev böcker om min tid därborta som veterinär och de hette "All Creatures great and small". Hade god hjälp av mina vänner Tristan och Sigfried Farnon, vilka också hälsar så gott till dig. Ett tips är att läsa mina böcker. Hälsar James Herriot

    SvaraRadera
  8. Tro mig - de där böckerna kan jag nästan utantill!! Har läst dem flera gånger på både engelska o svenska!
    Tyvärr finns ju det där samhället inte längre kvar, men till viss del känner jag igen mig i mitt dagliga värv. Ska bli så himla roligt att få prova på The Herriot Lifestyle, även om jag hamnat i ett annat county än han verkade i! ;o)

    /Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej och jättekul att läsa, spännande!
    Men jag skulle behöva lite förtydligande tack, är det alltså du Sofia L, leg.vet i E-tuna, me Baggi o Baggi-sonen som ska till England och pröva vingarna/förlossningskedjorna/slaktmasken? :-)
    Hälsningar
    Mattias W *lost in cyberspace*

    SvaraRadera
  10. Just så - känner du inte igen Snygg-Baggi på bilden ovan?!? :o)
    Djurägaran i E-tunatrakten kommer alltså att få klara sig utan mig under ett helt år. Hur ska det gå????

    /S

    SvaraRadera
  11. Haha, jo jag trodde väl ändå att det var du, men du rör ju till det hela med en svart lab på din blogg-profil!
    Mm, undrar jag hur det kommer att gå, har en kompis som sökt vik hos just er, det förklarades ju av att du skulle ut på ön o knega!!
    Hade toppen och lycka till!
    MattiasW

    SvaraRadera
  12. Sofia, det går säkert bra i "ditt county" också! Glöm inte att ta en pint ibland bara! / James H

    SvaraRadera
  13. Hej Soffi! Det kommer bli superbra det här. Lycka till! /Hanna

    SvaraRadera