måndag 25 april 2011

Dagens fundering

Jag verkar just nu ha nån slags 35-årskris o grubblar en del över vad som är viktigt i mitt liv. Om något inte är som man egentligen vill ha det men ändå är ganska ok, räcker detta i det långa loppet? Eller ska man fortsätta sträva efter det perfekta/idealiska? Existerar det överhuvudtaget? Blir man någonsin lycklig om man hela tiden letar vidare efter något ännu bättre? Och hur mycket hänsyn ska man ta till andra människors önskemål när det gäller de stora besluten?

Ovanligt existentiella tankar för att vara jag, men allt fick sitt svar i H’s Facebook-inlägg för några dagar sedan:


Do what you love. Love what you do.




Kan detta vara svaret på alla frågor? Det låter onekligen som ett enkelt men genialt sätt att nå harmoni i livet, frågan är väl bara hur man organiserar tillvaron för att nå dit…


10 kommentarer:

  1. If only life was so simple , guess you still need to find that Millionaire . I reckon you ALMOST fulfilled this wish last year !!!
    Hugs from Stazjep Family

    SvaraRadera
  2. H är klok ibland! :-)

    SvaraRadera
  3. Lyssna på Din inre röst och magkänsla. Då brukar det bli rätt.
    Och förlora inte ditt sunda förnuft!

    <3<3<3

    BirgittaSW

    SvaraRadera
  4. Kul att jag kunde inspirera dig! Kanske värt att investera i den här.

    http://www.theresesennerholtshop.se/echarge/pages/produkt_e.asp?pID=48&c=10&bString=sortiment_e.asp?c%EF%BF%BD10%EF%BF%BDpage%EF%BF%BD1

    Ska bara komma ihåg att leva som jag lär! :)

    SvaraRadera
  5. I stället för bonde söker fru " Veterinär söker millionär" :-D

    BSW

    SvaraRadera
  6. Ja,den där BSW har ju själv sökt lyckan på många håll...lyssna på henne.

    SvaraRadera
  7. Nu syftade det här inlägget mer på arbetslivet o fritiden än på kärleken. Tror väl inte man borde behöva "organisera" sitt liv för att få plats med relationer - de är ju självskrivna!

    /sofia

    SvaraRadera
  8. Alltså, Sofia, jag gjorde en skämtsam ordlek av tidigare inlägg..tyckte jag var "vitsig"! Sorry! Kram!
    BSW

    SvaraRadera
  9. The Millionaire would solve your problem , OR you need to find another Vet and 'Job share' 6 months on 6 months off .Problem solved , the satisfaction of being a Vet and enjoying Picking up with the boys . Hugs Stazjep Family .

    SvaraRadera
  10. Oavsett syftet med ditt inlägg tyckte jag att "Veterinär söker miljonär" var en himla bra idé som uppföljare till "Bonde söker fru"! :-)

    SvaraRadera