söndag 7 augusti 2011

Lite av varje

Himmelsända Safari fortsätter – häromkvällen kom det en igelkotte på besök i trädgården. Kanske inget sensationellt djur i den svenska faunan, men jag har aldrig träffat på en kotte under alla de år jag bott i mitt lilla hus. Jag har inte sett några överkörda stackare i närområdet heller så jag blev minst sagt förvånad.







Det måste ha varit ett ungt djur, typ årsunge, för den var inte särskilt stor och minst sagt oförskräckt. Hon(?) dök upp mitt under exteriörbeskrivningen av Grim o Sting (Tack, Inger !!) och brydde sig inte alls om att vi höll på med vårt bara några meter bort utan rultade omkring under träden o mumsade äpplen. Grymt söta är de!









Helgen har tillbringats på Naddö som hus-, hund- och ffa valpvakt. Endast två vuxna hundar o två valpar fanns hemma så uppdraget har inte direkt varit betungande. I fredags hjälpte jag Bitte med fisket – ca 20 kg fina kräftor bärgades på ett par timmar. Det var nästan helt lugnt och således inte alls särskilt tungt, men de ovana sidvärtsrörelserna satte ändå sina spår och jag var ganska stel igår. Jag tycker man upptäcker ”nya” muskler vid de mest oväntade tillfällen…




Kilometervida stubbfält o andra utmärkta träningsmarker till trots har dock grabbarna gått sysslolösa då träningsinspirationen helt lyst med sin frånvaro. Men lite simning efter roddbåt (ren fysträning) har vi i alla fall gjort – det blev en 7-800 meter igår och vi ska snart göra samma repa igen.




I övrigt har helgen mest ägnats åt fundamentala grubblerier av olika slag. Av någon anledning återkommer jag gång på gång till de kloka orden ”Do what you love & love what you do”.
Det var ju just det…

1 kommentar:

  1. Gullig kotte och gulligt rådjur ;o) Visst är den svenska naturen underbar!
    Tack för hjälpen med vaccinationen sist!
    Kramar från oss!

    SvaraRadera