tisdag 3 augusti 2010

Sandringham i bilder

Den store Bill Meldrum o så lilla jag...

Phil Garton försöker få sin hund över diket o bort till ormbunkarna hitom telefonstoplen. Inte överdrivet långt men det ställde ändå till stora problem får många ekipage.


En annan stor man - Peter Hammond med sin champion Hawk.
Hawk är en riktig jakthund, han röjde så det yrde i ormbunkarna! Min nästbästa hund.


Tiden var väl tilltagen för de lag där det mesta stämde, men minuterna går fort när det börjar strula.



Joan Hayes, typ 100 år gammal. Jag vill oxå vara så pigg när jag kommer upp i den åldern!!




Steve Polley o Gaynor Gent på väg in på arenan.





Jo minsann...



Jag instruerar Paul Bates o Jean Gibson om upplägget.



Vinnande laget med Linda Partrigde och Bob Hales. I bakgrunden Annie o Bill, prisutdelarens namn har jag oxå tappat (slarvigt!!).






Inte bara blommor o hundar - man hade även uppvisning med arbetshästar. Skulle tro att detta är ett exemplar av den lokala rasen Suffolk Punch.


Men det är klart, en del blommor visade man oxå upp!!

Galna mc-åkare...

Man kan tävla i allt, även bästa löken eller finaste bönan!!


Flyguppvisning såklart. Dessa ställde till det lite för våra lekar - hundarna hade svårt att höra sina förare när de här dundrade förbi.



En bajamaja värdig en kunglighet!
Prins Charles o Camilla var på plats men vi var för upptagna med vårt för att hinna se dem. Lite synd!






Jag såg ingenting av själva Flower Showen (utmärkt svenskt ord...), men den måste vara något särskilt när den drar närmare 20 000 besökare varje år?!
.
Mästerfotografen Jens har tagit alla bilder.

3 kommentarer:

  1. Å vilka härliga bilder! Jag blir lite lätt impad av att du har dömt alla de här "storheterna". Coolt! ;-)

    Och jag gillar alldeles särskilt bilden på Joan Hayes med pipan runt halsen! Uttrycket "still going strong" fick just ett ansikte. :-D

    Ha det gott!

    Åsa m. flock

    SvaraRadera
  2. Idel kändisar Sofia , kul....
    Ser också att Macs husse va med. Å va söt den lilla damen me vita hatten är.

    Du ser ju helproffsig ut i din fina gröna keps, koncentrerad till max :)

    Ses snart
    Inga

    SvaraRadera
  3. Tuffing där!, förstår att Bill "wont take no for an answer". Du gjorde säkert succe´, kommer att bli flitigt anlitad i fortsättningen.
    Tack för senast, det var kul att se dig!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera