måndag 25 oktober 2010

Hempnall i bilder

Hade filialen i Hempnall på min lott idag och glömde inte bort det den här gången! Det blev en ganska bra kväll med tre patienter på en timme, rätt lagom faktiskt med de förutsättningar som finns där. Det finns inte en chans att det där går ihop sig ekonomiskt, man kan nog se det mer som en samhällstjänst.



Litet och spartanskt – ett undersökningsrum och ett väntrum inhyst i ett gammalt garage.



Undersökningsrummet. Notera journalsystemet på bänken till vänster! Jag har ännu inte lyckats lära mig var sakerna finns, måste jämt kolla i vartenda skåp o låda innan jag hittar det jag letar efter. Ganska ofta hämtar jag det jag behöver i min bil istället – där vet jag åtminstone vad jag har vilket både sparar tid o blir mindre pinsamt.



Väntrummet med soffor i original från – 60-talet kanske? Ganska snygga faktiskt! Och väldigt praktiskt att de går hela vägen ner till golvet, det blir ju enklare att städa då.


Det har plötsligt blivit väldigt mörkt på kvällarna – idag var det första gången jag behövde ficklampa på kvällspromenaden. Och nästa vecka blir det än värre när det ställs om till vintertid. Blä… Och jag antar att vi inte ens har nån snö att se fram emot. Vilket i och för sig är lika så bra eftersom hela det här u-landet stannar om det kommer mer än 1 cm vitt på marken... Och det är otroligt nog ingen överdrift!

1 kommentar:

  1. Snart får du dock trevligt besök, nåt att se fram emot (-:.

    SvaraRadera