onsdag 29 december 2010

Jul i Sverige!

Jaha, så var den här julen också över. Flyget gick precis enligt tidtabell och jag fick en härlig vecka hemma med nära o kära. Det blev dock lite av en chock när jag klev av flyplanet och ut i 24 minusgrader på Skavsta! Jag hade liksom glömt känslan av att näsan ”klibbar ihop” o att det gör ont i lungorna av att andas… Tur att det blev mildare redan dagen efter, 5-10 minus o några dm pulversnö är faktiskt en optimal vinter tycker jag!



Jag hade planerat in ett späckat schema för att kunna hälsa på / träffa så många vänner som möjligt, programmet visade sig tyvärr vara alltför ambitiöst… Det dåliga väglaget i kombination med en obetvingligt lust att faktiskt ta det lite lugnt o bara njuta (kanske en effekt av höstens hektiska liv?), gjorde att jag inte alls hann med så mkt som jag hade tänkt. Men det är väl tanken som räknas?? *skäms lite*
Jag är dessutom sur över att alla de julkort jag skickat verkar vara spårlöst försvunna – inte något enda har hittills kommit fram och det är mer än en vecka sen jag skickade dem. Man kan tydligen inte ens lita på Drottningens brevbärare nuförtiden.




Hundarna tillbringade veckan på Hotel Stazjep och det verkar inte ha gått någon nöd på dem! I morse när jag mötte dem o Barry vid samlingen på Chadacre så var båda grabbarna tämligen avmätta i sin hälsning – ”tjena matte, kul att du också kunde följa med på jakten”. De skulle bara veta vem som betalar deras mat...
Jaja, nu är ordningen i alla fall återställd o imorgon är jag tillbaka på jobbet igen. Ska inleda dagen med ett mindre angenämt samtal med mina chefer – ser INTE fram emot detta.









2 kommentarer:

  1. So pleased you had a lovely Christmas back in Sweden. The Boys were great fun and discovered they liked Christmas Turkey and Veg and meat juice on their biscuits. They enjoyed riding in the Cab of the truck with the rest of the Stazjep gang in the back . They seem to understand a lot of English now , perhaps they should stay here with us !!!!
    Hotel Stazjep Gang.

    SvaraRadera
  2. Kul att träffas Sofia. Hoppas det gick bra idag med cheferna...phu, förstår att det varit jobbigt. Vi önskar dig och grabbarna ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!
    Kramar
    Jill & co

    SvaraRadera