fredag 4 juni 2010

Bilder från idag

Jag har ingen riktig blogg-inspiration just nu, men kan i alla fall bidra med lite bilder från min dag. Har jouren i helgen, börjar dock inte förrän imorgon bitti. Håll tummarna för att det blir lugnt! Om inte annat så för att min trädgård skulle behöva lite vård...
Jag trodde först att det var en fasantupp med ett litet harem, men det visade sig vara två rödhöns han hade sällskap av.

Dessa fantastiska häckar sköter sig såklart inte själva - här har nästa generation ogenomtränglig växtlighet nyligen planterats.

Vackert!!


Ruinerna av Mettingham Castle. Ryktet säger att man ska försöka rusta det till beboelig standard, men det låter väl ändå orimligt!?


Sämre kan man ha det en fredagskväll!

Nu när träden är fullt utslagna är det som att promenera i en tunnel.




Jag vet inte vad det är, men vackert är det! Hagtorn kanske...?

Baggi har fått span på något.

De första ärtorna slog ut just idag!


Kissen uppskattade inte den närgångna uppvaktningen från de båda gula huliganerna. Jag kan väl inte riktigt klandra honom för det...

Böljande landskap.


Dagens kyrka.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder Sofia, men jag tycker nog att våra svenska kyrkor är finare än de engelska
    Hoppas djuren håller sig friska så du får en lugn helg, vi hörs vidare på chatten ;)
    Inga

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia för de fina bilderna!!
    Kram fr Inga-Lill

    SvaraRadera