tisdag 4 maj 2010

Bank holiday

Igår var det en Bank Holiday här i England, dvs någon sorts röd dag. Jag vet inte riktigt vad man firade (den kallas bara "Early May Bank Holiday") men ledighet är ju alltid trevligt oavsett orsak!

Efter att ha lämnat över jouren till en kollega vid halv nio-tiden, försökt få Grim registrerad i The Kennel Club (lättare sagt än gjort, men nödvändigt för att kunna starta på prov el WT) och ägnat några timmar åt RAS-uppdateringen och annat pyssel, åkte jag vid lunchtid för att hälsa på Tom o Laura. Vi hann med ett riktigt trevligt träningspass med hundarna mellan eftermiddagens regnskurar.

Jag har försökt lätta lite på trycket på Grim de senaste sessionerna då det har blivit lite väl svårt ibland och han har börjat antyda sviktande självförtroende (han är ju faktiskt inte så gammal ännu!). Det har givit resultat och igår försökte han till och med knalla vid ett tillfälle!? Kanske inte optimalt, men jag tar det som ett gott tecken på att vi är på rätt väg. Det var nog första gången någonsin han knallade så jag är inte ett dugg bekymrad över att han ska göra det till en dålig vana.

Dagen avslutades med en helt fantastisk lammstek som Tom lagade, hemmagjord creme brulée OCH Pavlova-tårta. Jag måste erkänna att jag var smått illamående när jag satte mig i bilen för att köra hem, trots att jag åtminstone hade haft vett att tacka nej till ost & kex...

3 kommentarer:

  1. Ehmm... Han knallade? Vadå, knallade upp för backen? Eller knallade hem till sig? Vart knallade han? Tänk på att du har icke-hund-tokar som läser här också! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men på något sätt lyckades jag med det, och jag tycker att den är himla spännande! Skulle bara säga det... Ha det bra! Signe

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia! Osten och kexen kan du ju ha innestående till nästa träff. Det övriga på middagen lät gott. Skönt med en ledig dag bar så där, eller hur?
    Kram fr Inga-Lill

    SvaraRadera