onsdag 10 mars 2010

2 timmar

Har min tidiga kväll på onsdagar, dvs då slutar jag jobbet kl 17.00 istället för kl 18.30 (verkligen jättetidigt...). För att utnyttja de extra timmarna så bestämde jag mig för att gå en långprommis med hundarna. Jag hade hittat en lagom lång runda på kartan och klev iväg med raska steg, men antingen så var kartan gammal eller så hade man dragit om lederna (att jag skulle ha gått fel är ju liksom helt uteslutet!!) för det blev inte alls så bra som jag hade planerat.

Jag kände ganska snart att riktningen inte var helt lovande, men man hoppas ju in i det sista att stigen ska svänga åt rätt håll efter nästa krök. Till slut kom jag dock fram i grannbyn minst en halvmil längre bort än jag hade tänkt och med snabbt minskande dagsljus så var det bara att ta de långa o snabba stegen hemåt. Hundarna blev i alla fall nöjda med utflykten!

På det proffesionella planet så har jag idag lärt mig att kastrera honkatter med flanksnitt. Det kändes löjligt att vara så tafflig vid ett ingrepp som jag gjort hundratals gånger, men det blir ju helt annorlunda när man går in från ett "fel" håll. Det var lite meckigt men faktiskt inte så svårt som jag trodde.

Det är roligt att utvecklas o lära sig nya saker - oavsett vad det handlar om!! ;o)


/Sofia

7 kommentarer:

  1. Flanksnitt ???????
    Inga

    SvaraRadera
  2. Man går in i bukhålan via flanken/sidan istället för mitt under magen som är gängse metod i Sverige. Det blir ett mkt mindre sår, men man ser inte vad man gör så speciellt bra!

    /sofia

    SvaraRadera
  3. Vad spännande det låter ,å man hoppas ju att man då får ut rätt delar:)
    //Inga

    SvaraRadera
  4. just det - det är det som är det trixiga! ;o)

    SvaraRadera
  5. DINA lååånga steg känner vi *hehe*. Tur att inte jag med sämsta lokalsinnet någonsin var med.
    Låter spännande och utvecklande med jobbet.
    Sköt om dig!
    Kram
    Jil, Peter och vovsarna

    SvaraRadera
  6. I natt drömde jag att jag var ute och gick på din promenadrunda-trail som blev så lång. Sedan hittade jag en mycket bättre och kortare väg som genade rakt genom grannbyn men så var man tillbaka hos dig på ett kick. Minns inte vad du tyckte om den nya promenadrundan men jag var nöjd och glad över att kunna hjälpa till, eller det var känslan när jag vaknade i allafall. Det sägs att gravida dömmer konstigt. Vet inte vad de pratar om ?
    / Sara L

    SvaraRadera
  7. tycker det är skönt att du tränar på "flanksnitt" på bortaplan ...(!)
    / Inger & Douglas

    SvaraRadera