torsdag 18 mars 2010

Nytt foder - Skinners



Det här är vad jag utfodrar mina hundar med för tillfället. Fodret är riktigt bra och dessutom väldigt billigt! Eftersom det är gjort för arbetande hundar så är det momsfritt (logiskt???) och kostar ca 15 pund för en säck om 15 kg. Om man jämför med svenska priser på likvärdiga foder så kan man ju knappast pruta på det!? Bra är oxå att det säljs i en affär som jag passerar nästan varje dag - himla praktiskt!

Men jag undrar hur länge mina älsklingar måste äta Skinners innan de blir lika duktiga som hundarna på Championshipet? Visst borde man kunna se en förändring/förbättring ganska snart?? ;o)

5 kommentarer:

  1. haha, den va bra! Orijen som vi ger har dom höjt priset på. 999:- för 20 kg *pust* inga spannmål och ett riktigt bra foder men man kanske ska tänka om...

    SvaraRadera
  2. Det var ju fina förpackningar också!! Hundfoder är nog en lukrativ bransch, kanske något för pojkvännen att satsa på.

    Kram fr Inga-Lill

    SvaraRadera
  3. Vi har fått agenturen på Skinner's, så det finns här hemma när du kommer hem!

    SvaraRadera
  4. Sofia, du måste nog låta hundarna få i sig åtminstone en säck av det nya fodret innan dom är i Championshipstandard ;)
    Trevlig helg
    Inga

    SvaraRadera
  5. Blir avundsjuk. Din mörkare kille längst upp på bloggen är snygg!

    En kompis sa om hundar att det inte är ett intresse utan en sjukdom eller ett missbruk...

    Den är typen av sidor gör att jag känner ett anfall av valpsjuka vara på gång, men det kanske går att vaccinera?

    Vänliga hälsningar//Magnus

    SvaraRadera