tisdag 9 mars 2010

Uppkopplad!!

Efter ytterligare lite strul, den här gången med leveransen av mitt paket med Viktiga Delar, är jag nu faktiskt i kontakt med omvärlden igen. Himla skönt!

Jag firar tilldragelsen med ett glas vin i väntan på att maten ska bli klar. Jo, jag vet att det är mitt i veckan o att man kanske inte bör dricka alkohol när som helst, men om man som jag jobbar oregelbundna tider oavsett vilket veckodag det är så kan man inte hålla på såna principer. Eller hur? Och jag grundade åtminstone inte med en GT! ;o)

Baggi oroade sin matte rejält idag. Om jag tänker tillbaka så var han lite låg vid kvällskissningen igår och i morse så var han rejält dålig med påtagliga buksmärtor. Kolik helt enkelt! Han blev lite piggare under morgonpromenaden (jag försöker få en rutin med en timmes promenad inkluderande en del träning varje morgon), han hade normal avföring o hyfsad aptit så jag lämnade dem hemma. Dock fick de vara inomhus idag, det är bara några få plusgrader på förmiddagen o jag ville inte att han skulle bli kall. Vid lunchtid var han mycket gladare och när jag kom hem efter jobbet så var han återställd igen. Nu håller han som bäst på att spöa valpen (= Grim) så han kan nog anses som frisk igen! Det är nog nyttigt för en veterinär att hamna i rollen som orolig djurägare emellanåt, även om jag såklart helst skulle slippa det...

/Sofia

4 kommentarer:

  1. Välkommen ut i rymden igen Sofia. Skönt att kunna följa ditt spännande arbete "däröver".

    Kram fr Inga-Lill

    SvaraRadera
  2. Undertecknad spenderade en sömnlös natt för att jag hittade en knöl på Nike, hittade lite tid på jobbet, laddade för att skära i hunden bara för att under förberedelserna inse att den alldeles säkert superelaka och snabbväxande knölen var ett aterom... Så japp...

    SvaraRadera
  3. Ha ha finns inga principer när man jobbar oregelbundet...Har du sett ngt av intresse??? Kram på´re// Cinna

    SvaraRadera
  4. Kul att du är "uppkopplad" nu Sofia, nu längtar vi tills du lägger ut lite bilder på ditt nya hem och dess omgivningar.

    Drick du ditt vin med gott samvete för när man har oregelbundna arbetstider så kan det faktiskt vara så att det ÄR helg mitt i veckan :)
    Ha en fortsatt skön vår
    Inga

    SvaraRadera