lördag 17 april 2010

Dagens investering!

Dagens bästa inköp - trädgårdsmöbler! Det enda som fanns i huset i det avseendet var en gammal däcksstol från tidigt sjuttiotal, visserligen ganska bekväm men så till åren kommen att den börjat vittra sönder... Nu när våren verkligen har kommit MÅSTE jag kunna sitta ute och jag invigde möblerna direkt med att börja jobba på min obligatoriska bonna-bränna! :o)
Men rubriken är nog lite missvisande - detta är nog mer av en löneförmån än en investering. Huset (möblerat o tämligen välutrustat) ingår ju i min lön, jag betalar el, gas, vatten, telefon osv men ingen hyra, och alla större inköp till huset står jobbet för. Himla praktiskt!!

Efter årets första ligga-på-gräsmattan-o-sova-stund tog vi en lång promenad längs ån i det fantastiska vädret. Sämre än så här kan man ha det som ungdjur!


Baggi tog årets premiär-dopp...

...och fick till sin förtjusning t o m apportera! Simning är bra för en konvalescent!


Det var förvånansvärt lite folk ute o gick idag, men en hel del trafik på ån istället. Såg jättehärligt ut - det är så himla rogivande att paddla!

Dagens kyrka.

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa om din vardag Sofia. Passa på nu att sola näsan, man vet ju inte hur länge solen visar sig. Så småningom blir det väl en middag för två ute på altanen?

    SvaraRadera
  2. lita avis på vädret är jag...
    bitte

    SvaraRadera
  3. Vad det är vackert där :)! Men jag tycker kyrkorna ser lite spökliga ut, brr...

    kram Lotta.B

    SvaraRadera