fredag 2 april 2010

Kennelbesök

Idag har jag o Jens besökt Sarah Gadd o Mike Tallamy (kennel Birdsgreen resp Brindlebay). Jag har upptäckt att de bor bara en kvart ifrån mig och tänkte försöka träna en del för Sarah under våren/sommaren. De har en fantastisk kennelanläggning, bland det allra bästa jag sett!
Bättre än så här kan det knappt bli - rymlig, rent o snyggt och helt luktfritt!. Här skulle jag utan tvekan kunna lämna mina guldgossar...

En liten veterinär-insats hanns oxå med då jag tillverkade en stödtröja åt en swimmer-valp på 4 veckor.

Han rörde sig mkt bättre när han fått på sig tröjan. Arg blev han oxå vilket såklart är bra i ett sånt här läge! :o)

Den här godingen (e. FTW Brindlebay Butler, u. Millbuies Betty Boo (e. FTCH Mansengreen Diesel of Birdsgreen)) är till salu och leveransklar. Sugen? Jag??


Jens påstår att han bara gillar svarta labradorer, men jag tycker mig se andra drag...

4 kommentarer:

  1. Ja men Sofia , det är ju bara att slå till ...köp honom han är ju guuuul och ser ju riktigt rejäl ut.

    Jösses vilken fin kennel dom har o hoppas den lilla svarta kommer upp på benen nu när han fått hjälp av ett proffs från Sverige

    Inga

    SvaraRadera
  2. Maaah, vikka sötifierade pluppisar!

    SvaraRadera
  3. Dröjer nog inte länge innan du har en hel flock...Här har bästa vårtecknet äntligen kommit..MITT VATTEN! Prisa Gud! Aldrig har man jublat över rinnande vatten förut.
    Dessutom är hagen nästan snöfri och jag och Fido ska jaga kråka imorrn..Livet leker! Du får byta klinik, verkade ju inte alltför svårt att få jobb over there. Du lär inte ha tålamod med "bara" hundägare särskilt länge(-:.
    Hälsa de jag känner.
    Ha de`Lisa å luddisarna

    SvaraRadera
  4. Han lär väl sig gilla gula labbar nu när han har funnit dig som är ljus och fin. :)

    SvaraRadera