torsdag 1 april 2010

Tråkiga nyheter

Igår fick jag väldigt trista besked - från mitten av april kommer vi inte längre att serva lantbruksdjur utan bara smådjur o hästar. Man har kommit överens med en praktik i grannbyn om att dela upp kunderna så att de får våra bönder och vi får deras hästar, detta för att det ska bli lättare att rekrytera. Jag kan inte riktigt förstå varför, men tydligen är det svårt att hitta veterinärer som vill jobba med alla djurslag och man tror sig få lättare att hitta/behålla personal om man inriktar sig på tex bara häst o smådjur.

Teorin kanske stämmer, men jag tycker det är verkligt ledsamt att snart inte längre få träffa varken kor eller bönder. Ärligt talat vet jag inte om jag vill ha det så i längden, men jag har ialla fall lovat mina arbetsgivare att stanna ett tag och se hur det blir. De blev uppenbart lättade över detta, men som sagt, vi får väl se hur länge jag står ut med enbart smådjurs- och hästägare...
Den här fina bilden på mig o grabbarna tog Jens igår när var utforskade gångstigarna i området.

1 kommentar:

  1. -Sök jobb i grannbyn då, verkar ju vara ett trevligt område där du bor!
    Träffat Barry och Dorothy ännu?
    Hörde att ni skulle luncha och träna med Tom på söndag. Hälsa alla!

    SvaraRadera